понеділок, 16 травня 2016 р.

                                   Чат

     Чат (англ. chat - розмова) - засіб спілкування користувачів по мережі в режимі реального часу, а також програмне забезпечення, що дозволяє організовувати таке спілкування. Звичайно під словом "чат" мається на увазі обмін текстовими повідомленнями. Рідше використовують терміни голосовий чат, відео - чат (частіше – відео-конференція) і т.д.  (Ці технології тільки розвиваються (за станом на 2005 рік) і відповідна термінологія ще не виробилася.)
     Існує кілька різновидів програмної реалізації чатів:
     - HTTP- або веб - чати. Такий чат виглядає як звичайна веб- сторінка, де можна прочитати останні кілька десятків фраз, написаних учасниками чата й модераторами. Сторінка чата автоматично обновляється.
     - ІRC, спеціалізований протокол для чатів;
     - програми-чати для спілкування в локальних мережах (наприклад, Vypress Chat, Іntranet Chat) . Часто є можливість передачі файлів;
     - чати  реалізовані поверх сторонніх протоколів (наприклад чат, що використовує ІCQ).
     По застосуванню чати діляться на:
     - all2all групова комунікація (наприклад, ІRC, Yahoo! Chat);
     - p2p персональні комунікації (наприклад, ІCQ, Jabber, Skype, Yahoo! Messenger, AOL Іnstant Messenger) - особисте спілкування;
     - b2b ділові - робота в групах;
     - b2c споживчі - підтримка клієнтів компанії на корпоративному сайті.

                             Форуми

 Веб- Форум - клас веб- додатків для організації спілкування відвідувачів веб- сайта. Термін відповідає змісту вихідного поняття "форум".
     Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає в створенні користувачами тим у розділах і наступному обговоренні усередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу.
     Розповсюджений розподіл веб- форуму: Розділи ? теми ? повідомлення.
     Звичайно повідомлення несуть інформацію "автор - тема - зміст - дата/час". Повідомлення й всі відповіді на нього утворить гілку (тему, тред, трэд (англ. thread), топік, топ (англ. topіc).
     Відхилення від початкової теми обговорення часто заборонено правилами поведінки форуму. За дотриманням правил стежатьмодератори й адміністратори - учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати й видаляти чужі повідомлення в певному розділі або темі, а також контролювати до них доступ окремих учасників.
     На форумах може застосовуватися надзвичайно гнучке розмежування доступу до повідомлень. Так, на одних форумах читання й створення нових повідомлень доступні будь-яким випадковим відвідувачам, на інші необхідна попередня реєстрація (найпоширеніший  варіант) - ті й інші форуми називають відкритими. Застосовується й змішаний варіант - коли окремі теми можуть бути доступні на запис всім відвідувачам, а інші - тільки зареєстрованим учасникам. Крім відкритих, існують закриті форуми, доступ до яких визначається персонально для кожного учасника адміністраторами форуму. На практиці також нерідко зустрічається варіант, коли деякі розділи форуму загальнодоступні, а інша частина доступна тільки вузькому колу учасників.
     При реєстрації учасники форуму можуть створювати профілі - сторінки з відомостями про даного учасника. У своєму профілі учасник форуму може повідомити інформацію про себе, настроїти свій аватор або      підпис, що додається автоматично до його повідомлень - залежно від переваг. Підпис може бути статичним текстом або містити графічні картинки, у тому числі т.зв. юзербарів.
     Більшість форумів має систему особистих повідомлень, що дозволяє зареєстрованим користувачам спілкуватися індивідуально, аналогічно електронній пошті.
     Багато форумів при створенні нової теми мають можливість приєднання до неї голосувань або опитувань. При цьому інші учасники форуму можуть проголосувати або відповісти на заданий у заголовку теми питання, не створюючи нового повідомлення в темі форуму.
     Кожний конкретний форум має свою тематику - досить широку, щоб у її межах можна було вести багатопланове обговорення. Часто також кілька форумів зводять воєдино в одному місці, що також називають форумом (у широкому змісті).
     По методу формування набору тим форуми бувають із динамічним списком тим і з постійним списком тим. У форумах з динамічним списком тим прості учасники можуть створювати нову тему в рамках тематики форуму.
     Звичайно форум має можливість пошуку по своїй базі повідомлень.
     Форум відрізняється від чата поділом обговорюваних тим і можливістю спілкування не в реальному часі. Це розташовує до більше серйозних обговорень, оскільки надає відповідальну    більше часу на обмірковування відповіді. Форуми часто використовуються для різного роду консультацій, у роботі служб технічної підтримки.
     У цей час веб- форуми майже повністю витиснули нові сни  групи на базі NNTP і є одним з найбільш популярних способів обговорення питань у Всесвітній павутині. На даний момент форуми співіснують нарівні із блогами. Ці дві форми спілкування в Інтернеті практично не уступають один одному по популярності.
Джерело

Немає коментарів:

Дописати коментар